صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
اخبار
خبرنگار شنبه 9 ارديبهشت 1402


اندازه گیری دما یکی از پرکاربردترین ابزارها در بسیاری از صنایع است. داشتن ابزار با کیفیت می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد کار داشته باشد. در ادامه به بررسی دو مدل باکیفیت نشانگر دمای موجود در بازار خواهیم پرداخت.

دماسنج ایندومارت

دماسنج Indomart را می توان در دو روش رایج و پرکاربرد برای اندازه گیری دما بدون برق استفاده کرد:

نوارهای دو فلزی


افزایش حجمی هوا

1) دماسنج دو فلزی ایندومارت

اصل روش اندازه گیری دما در دماسنج دو فلزی ایندومارت مشاهده تغییر انبساط دو قطعه فلزی مختلف است که به هم جوش داده شده و دارای ضرایب انبساط حرارتی متفاوتی هستند. هر گونه تغییر دما باعث تغییر طول لایه های فلزی می شود و از آنجایی که انبساط یا انقباض لایه های فلزی با یکدیگر برابر نیست، سیستم دو فلزی به طرفین خم می شود.

سنج دما را از ابزار اندازه گیری آریا خریداری کنید

افزایش دما باعث خم شدن دماسنج دو فلزی Indomart به سمت نوار فلزی با ضریب انبساط حرارتی کمتر می شود و کاهش دما باعث می شود که نوار دو فلزی به سمت فلز با ضریب انبساط حرارتی بالاتر خم شود. سیستم اندازه گیری دمای دو فلزی Indomart در داخل لامپ/بدنه دماسنج قرار دارد.

یک پروانه دو فلزی به شفت چرخان متصل می شود و این حرکت به یک مقدار دما تبدیل می شود که با یک سوزن روی صفحه گیج دماسنج Indomart نشان داده می شود.



2) نشانگر دمای گاز Indomart

روش اندازه گیری نشانگر دمای گاز ایندومارت، انبساط گاز بی اثر در یک سیستم بسته است. تغییرات در فرآیند دما باعث تغییر فشار گاز داخل ساقه دماسنج ایندومارت می شود و این باعث می شود که لوله بوردون یا لوله مارپیچی دماسنج حرکت کند و این حرکت از طریق قطعات متحرک به نشانگر منتقل شود. مکانیزم و دمای فعلی را نمایش می دهد.

دقت دماسنج Indomart

کلاس دقت حداکثر خطای مجاز نشانگر در دمای مرجع است که به صورت درصدی از دیافراگم بیان می شود. کلاس های دقت تعریف شده گیج دمای Indomart 1.0٪، 1.6٪ و 2.0٪ است. اگر لازم باشد با مایعی مانند گلیسیرین یا روغن سیلیکون پر شود، دقت در مقایسه با کلاس دویدن خشک حداقل یک کلاس کاهش می یابد.


جبران دمای محیط

تغییرات دمای محیط ممکن است بر دقت دستگاه تأثیر بگذارد، زیرا دمای محیط برای کالیبراسیون 0.4 ± 20 درجه سانتیگراد است. هنگامی که دمای محیط 10± درجه سانتیگراد تغییر می کند، خطای نشانگر 0.2 ± درصد از مقیاس کامل است. در کنار این محصول معمولا از رله حرارتی دو فلزی یا هیوندای استفاده می شود.

طول مویرگی نیز منبع خطا است و 0.2 درصد کل برای هر متر مویرگی اضافی است. اما در دمای ثابت می توان این خطا را کاهش داد.

به عنوان مثال، حداکثر طول توصیه شده برای یک لوله مویرگی 6 متر (20 فوت) است، اما برای محیط های دمایی یکنواخت این طول را می توان تا 10 متر (30 فوت) افزایش داد. بنابراین همچنان می توان از لوله مویین بلندتر دماسنج ایندومارت استفاده کرد، اما برای اصلاح دمای محیط باید از لوله مویین جبران کننده و لوله مارپیچی دو دیفرانسیل استفاده کرد.

واحد اندازه گیری دما Indomart

دماسنج های Indomart به صورت یک یا دو ترازو ارائه می شوند. تقسیمات مقیاس با قطر ابزار مطابقت دارد. واحدهای دمایی ترجیحی درجه سانتیگراد یا درجه فارنهایت هستند. واحدهای دمایی دیگر مانند K (Kelvin) نیز در صورت درخواست در دسترس هستند.

درجه فارنهایت = 1.8 x °C + 32

° C = (° F - 32) / 1,8

K = °C + 273,15


شوک مکانیکی و نبض


لرزش و ضربه باعث کاهش عمر و دقت دماسنج می شود. بنابراین باید از ارتعاشات مکانیکی در سیستم اندازه گیری دمای Indomart اجتناب شود. اگر در حال اندازه گیری دما در یک منطقه متحرک هستید، شوک اجتناب ناپذیر است، استفاده از موارد زیر باعث بهبود خواندن دما می شود:

با استفاده از سپر لاستیکی،

اندازه گیری از راه دور مویرگی،

محفظه دماسنج را با گلیسیرین یا روغن سیلیکون پر کنید (بسته به دما).

با کنترل دما، کیسه ها و پنجره های Indomart تماس بگیرید

فاکتور مهم در انتخاب یک صفحه نمایش بزرگ، فاصله بین ضبط و موقعیت خواننده است. هیترهای ایندومارت در سایزهای 63، 80، 100، 125 و 160 میلی متری موجود می باشد.

تصمیم گیری در مورد مورد علاقه معمولا بر اساس وضعیت نصب است. Indumart جعبه های پلاستیکی، آلومینیومی، فلزی رنگی و فلزی را ارائه می دهد.

انتخاب متریال پنجره بر اساس محیط های نصب و وضعیت مایع و خواص آن (اقدامات ایمنی) است. سه نوع پنجره برای انتخاب عبارتند از:

لیوان ابزار تخت،

شیشه ایمنی چند لایه، (3) اکریلیک/پلکسی گلاس. لازم به ذکر است که برخی از انواع پنجره ها ممکن است برای یک دماسنج خاص در دسترس نباشند.

محل نصب و اتصال دماسنج ایندومارت

دماسنج Indomart ورودی مستقیم و از راه دور را ارائه می دهد. برای نصب مستقیم، نیروی تقویتی باید با چکش اعمال شود، نه با نگه داشتن و چرخاندن قاب. برای نصب از راه دور، باید از چرخش‌های ناگهانی مویرگی که باعث ایجاد محدودیت‌ها و شکاف‌هایی در خط می‌شود، اجتناب کرد و مازاد آن باید به قطر تقریباً 30 سانتی‌متر (1 فوت) زخم شود.


نوافیما هیت

دماسنج های نوافیما بر اساس قوانین ایمنی تعریف شده در استانداردهای بین المللی ایمنی فعلی طراحی و تولید می شوند. برای دستورالعمل 2014/68/EU P.E.D. دماسنج های نوافیما باید بر اساس «روش های صحیح ساخت» طراحی و ساخته شوند. از دیگر محصولات این صنعت می توان به کلید حرارتی هیوندای (محافظ موتور) اشاره کرد.

این دستگاه برای استفاده در صنایع غذایی، آشامیدنی، دارویی، تبرید، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و محیط های کنترلی طراحی شده است. دماسنج Novafima دمای خانه و خارج از خانه را نشان می دهد.

دماسنج نوافیما TB7

تجهیزات دما Novafima DS 2.5", 3" 4.5" (63-80-100-125 mm) ابزاری عالی ساخته شده توسط این شرکت است.



جزئیات دماسنج نوافیما TB7

بخش های صنعت: مواد شیمیایی، پتروشیمی، انرژی، ماشین آلات ساختمانی (OEM)، بسته بندی مواد غذایی، گرمایش، تهویه مطبوع (HVAC) گاز فنی

نوع دستگاه: دماسنج دو فلزی

کاربردهای ویژه: دمای فرآیند بالا

انطباق: مطابق با EN 13190EAC

عملکرد: نشانه محلی

دقت: 2.0 طبق EN 13190

جنس: تمام فولاد ضد زنگ

محدوده: -20 تا 500 درجه حساس

عنصر حساس: مارپیچ دو فلزی


کلاس حفاظت: IP 55



اخرین حرف

شرکت ابزارهای اندازه گیری آریا، خانه co-asa.com، فروشگاهی یکپارچه برای انواع ابزار دقیق است. این فروشگاه خدمات خود را در سراسر ایران ارائه می دهد. آریا وارد کننده و فروشنده ابزار اندازه گیری با کیفیت و برندهای مختلف می باشد. برای خرید انواع ابزار می توانید با کارشناسان ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-171/887236-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%85%D8%A7

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]